سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، میراثی ارجمند و نعمتی عام وگسترده است . [امام علی علیه السلام]

مقالات و تحقیقات دانشجویی

1-  صفحه فلزی(panel):که از جنس آلومینیوم آلیاژی می باشدو دور آن لاستیکی برای جلوگیری از نفوذ آب   قرار داده شده است.

2- . شیشه حفاظ  لنز (camera window):برای جلوگیری از تاثیر مستقیم عوامل جوی روی لنز یا دستکاری لنز

3-  دوربین آیفون(ccd camera): از نوع CCD  میباشد و وظیفه دریافت تصویر را بر عهده دارد دارای دو نوع رنگی و سیاه وسفید است.لنز آن از نوع فیکس می باشد و زاویه دید تنها با تغییر مکان دوربین قابل تنظیم است.

 4-  LED  های دریافت کننده نور مادون قرمز(infrared led): برای این است که دوربین بتواند در شب نیز دید داشته باشد.

5-  بلند گو برای پخش صدا (speaker)

6-  شستی زنگ به تعداد طبقات(resident call button)

 




محمد مهدی رحمان ::: سه شنبه 88/3/5::: ساعت 2:0 صبح

گوشی (Monitor) (Video phone)

گوشی نیز به دوصورت رنگی وسیاه و سفید  وجود دارد.معمولاً گوشی های سیاه و سفید برای نمایش تصویر از لامپ تصویر استفاه می کنند و قسمت نمایش تصویر گوشی های رنگی به صورت LCD  می باشد.

منبع تغذیه (power source )

منابع تغذیه مورد استفاده در سیستم آیفون تصویری مانند منبع تغذیه آیفونهای معمولی میباشدو دارای خروجی 12 ولت dc  وac است. خروجیac  برای تغذیه در بازکن استفاده میگردد و خروجی dc مستقیما به سیمهای آبی و قرمز پشت پانل وصل میگردد.در پانلهای یک طبقه ای که فقط دو سیم مشکی برای اتصال تغذیه وجود دارد اتصال آن به منبع dc  یا ac فرقی نمیکند.

 قفل در بازکن (door release)(door lock)

دو نوع در بازکن در آیفونها استفاده میشود.یک نوع با زنجیر است که از انرژی ذخیره شده فنر برای آزاد کردن زبانه در استفاده میکند. نوع دوم نیازی به زنجیر ندارد وتوسط یک مگنت زبانه به داخل کشیده شده و در باز میشود.در بازکنهای نوع دوم معمولا از منبع dc  12ولت یک آمپری تغذیه میشوند.

shayeg.blogfa.com




محمد مهدی رحمان ::: سه شنبه 88/3/5::: ساعت 1:0 صبح

شبکه و سیستمهای مخابراتی  :


مقاله:  آشنایی با Gprs

به منظورپاسخگویی به نیازمشترکین ارتباطات سیارجهت استفاده ازسرویس های اینترنتی به صورت بی سیم وبه عنوان یک جهش اساسی به منظورنیل به نسل سوم تلفن همراه می توان ازgprs استفاده نمود. هم اکنون در21کشورجهان ( 45اپراتور ) ازgprs استفاده  می شود و166 اپراتور نیزدرحال ایجادgprs می باشند. Gprs، یکی ازسرویس هایی می باشد که می توان بااضافه کردن تجهیزات ان به شبکه تلفن همراه نسل سوم، سرویس های متنوعی باماهیت دیتاازجمله ارسال تصویر رابه مشترکین ارایه نمود. شبکه gprs نیزقادربه ارایه سرویس های دیتا می باشد، لیکن دوتفاوت وجوددارد. اولانرخ ارایه دیتادرgsm پایین می باشد. نرخ ارایه دیتا در Gsm طبق محاسبات تئوری تاحد171کیلوبیت برثانیه می تواند به مشترکین ارایه شود. ثانیا" شبکه gsm ذاتا" برای ساماندهی سرویس صوتی ساخته شده است لیکن gprs دارای خصلت سوییچینگ پاکتی بوده که برای ارسال دیتا ساخته شده است. شبکه gprs ، درحقیقت دارای چندنودخاص می باشد که درکنارشبکه gsm نشسته وسرویس دیتارامستقل ازصوت ساماندهی می کند.

برای مشاهده ادامه متن بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب...


محمد مهدی رحمان ::: دوشنبه 88/3/4::: ساعت 11:0 عصر

چگونه می توانیم توسط اینفرارد ببینیم؟


از آنجائی که منبع اصلی تشعشعات اینفرارد، گرما و تشعشعات حرارتی است، هر شئ که دما داشته باشد در محدوده اینفرارد تشعشع دارد. حتی اجسامی که ما فکر می کنیم خیلی سرد هستند، مانند قالب یخ، اینفرارد ارسال می کنند. اگر جسمی به اندازه کافی گرما نداشته باشد که نور مرئی تشعشع کند، اکثر انرژی خود را به صورت اینفرارد تشعشع می کند. همانند یک تکه زغال گرم.

انسانها در دمای نرمال خود، اینفرارد قوی و با طول موج حدود 10 میکرون تشعشع می کنند.(یک میکرون عبارتی است که در نجوم  برای یک میکرومتر  یا یک میلینیوم یک متر استفاده می شود . (

برای ساختن تصویر اینفرارد مانند شکل فوق از دوربینهای مخصوص و فیلمهائی که تفاوت دما را آشکار می کنند، استفاده می شود. این تصویری است که شما می توانید آنرا درک کنید. این تصاویر اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهند که از نور مرئی نمی شد به آنها دست یافت.

مترجم: Tohid_Salimi




محمد مهدی رحمان ::: دوشنبه 88/3/4::: ساعت 9:0 عصر

میدان و امواج و الکترومغناطیس :

 

اینفرارد : InfraRed

 

 امواج  Far infrared حرارتی هستند. به عبارت دیگر، ما هر روز تشعشعات اینفرارد را از گرما تجربه می کنیم. گرمائی که ما از نور آفتاب، آتش، رادیاتور و... حس می کنیم اینفرارد است. عصب های سطحی حساس به دما روی پوست ما می توانند تفاوت دمای داخلی و خارجی پوست را آشکار کنند.

اینفرارد حتی در فرهای غذا نیز بکار می رود. در این روش از لامپهای بخصوصی استفاده می شود که اینفرارد حرارتی از خود تشعشع می کنند.

اما near infrared به هیچ وجه گرم نیست و در حقیقت شما هیچ وقت نمی توانید آن را حس کنید. این از مواردی هستند که ریموت کنترل تلویزیون شما از آن استفاده می کند.

 ادامه متن در صفحه بعد

اینفرارد میان قسمتهای مرئی و میکروویو طیف الکترومغناطیسی قرار گرفته است. اینفرارد محدوده طول موجی دارد، مانند طیف مرئی که از قرمز تا بنفش گسترده است
 "Near infrared" 
یا "زیر قرمز نزدیک" طول موجی نزدیک نور مرئی دارد و "far infrared" یا "زیر قرمز دور" که طول موجی نزدیک به طیف میکروویو دارد. اندازه طول موج بلندتر مربوط به far infrared در حدود نوک سوزن و طول موج کوتاهتر مربوط به Near infrared  در حدود یک سلول (میکروسکوپیک) است. امواج  Far infrared حرارتی هستند. به عبارت دیگر، ما هر روز تشعشعات اینفرارد را از گرما تجربه می کنیم. گرمائی که ما از نور آفتاب، آتش، رادیاتور و... حس می کنیم اینفرارد است. عصب های سطحی حساس به دما روی پوست ما می توانند تفاوت دمای داخلی و خارجی پوست را آشکار کنند.




محمد مهدی رحمان ::: دوشنبه 88/3/4::: ساعت 9:0 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 29


کل بازدید :493984
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
محمد مهدی رحمان
مقالات و تحقیقات دانشجویی
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
مقالات و تحقیقات دانشجویی[5] . آشنایی با آیفون تصویری[2] . آشنایی با آیفون تصویری تاسیسات الکتریکی . آشنایی با بانک های خازنی انتقال و توزیع . آشنایی با برق اضطراری اماکن تاسیسات الکتریکی . آشنایی با دربهای اتوماتیک دربهای اتوماتیک . آشنایی با سیستمهای اعلام حریق اعلام حریق . آشنایی با سیستمهای اعلام سرقت سیستمهای اعلام سرقت . آشنایی با مدارهای فرمان مدارهای فرمان . اصول طراحی سیستم کنترلی با استفاده از سیستم کنترلی PLC . افت تحصیلی . افزودنِِی های روغن . ایمنی کلید فناوری کلیدخانه . اینفرارد . اینفرارد InfraRed میدان و امواج و الکترومغناطیس . باطری با قطر کمتر از نیم میلیمتر . برق اضطراری سیستمهای ایمنی وحفاظتی . برق صنعتی - نیروگاه گازی . برق صنعتی -فیوز- دسته کات اوت . برنامه‌نویسی PLC روش و زبان برنامه‌نویسی PLC برنامه‌نویسی به ر . پروژه - PLC LOGO - کارآموزی . تعاریف اولیه کنترل - مبانی کنترل . تلویزیون پلاسمایی و LCD . جنس مصرفی برای کلاچ ها و ترمزها . دودکش خورشیدی - تولید برق از انرژی خورشیدی . روانکار سیم بکسل . روانکارهای جامد . روانکاری . روانکاری آسانسور . روغن ها . ساخت کتاب الکترونیکی جدید . سنسورها در ربات . فرآیند تولید فرش فرش تولید . فرستنده و گیرنده رادیویی - فرستنده FM . قدرت جذر و مد . کنترل صنعتی و پیشرفت PLC کنترل صنعتی PLC . کنترل‌کننده منطقی برنامه‌پذیر PLC . کنتور - اساس کار کنتور چیست ؟ . گریس . مشخصات یک منبع تغذیه ی خوب . معرفی پارامترهای موثر در انتخاب و فاکتورهای مشخصه هر کوپلینگ . معرفی چند دستگاه برای کنترل سرعت موتورهای AC . مقدمه‌ای بر مبانی دیجیتال مبانی دیجیتال اعداد دودویی . موتور های خطی . نحوه کار PLC PLC . یاتاقانهای ضد اصطحکاک . یاتاقانهای غلتشی . کلاچ ها . کلید های قدرت - الکترونیک صنعتی . کوپلینگ ها . PLC-کنترل کننده منطقی برنامه پذیر . PLCها با کاربرد محلی PLC . PLCهای بزرگ با کاربرد گسترده PLC کنترل . آشنایی با Gprs شبکه و سیستمهای مخابراتی . آشنایی با LOGO (سخت افزار) مینی PLC LOGO LOGO PLC . آشنایی با LOGO (نرم افزار) LOGO .
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<